Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 074)
Je smutné, že Tony Scott už se nad klišé nepovznáší, ale jenom je používá. Doslova každý záběr už někde byl a každá hláška někde padla. Na druhou stranu - jednou do roka, proč ne. Závěrečná půlhodina je z hlediska adrenalinu v kinech poslední doby nevídaná, ač tu žánrovou škatulku láme i za hranice Spider-mana a Johna McClanea. ()
Dynamika scen a de facto celej druhej polovice filmu vyrazne prehlusila vo mne ak nie logicke nedostatky, tak minimalne otazniky nad konanim urcitej dvojky postav v zaciatocnej fazi narastania katastrofy. Ovsem merna jednotka "adrenalin/m2" robi tento film jednym z najsilnejsich aspirantov na trofej za rok 2010. 7/10 ()
To zase jednou našim distributorům ujel vlak. Ještě dříve, než se Unstoppable prohnal americkými kinosály, tu stálo datum 25.11.2010. Teď tu nestojí nic, navzdory slušnému hodnocení i ze strany kritiky. A čekat, až se ti naši zpomalení borci rozhoupou, se mi fakt nechtělo. A když se tedy rychlík přiřítil po internetové kolejnici, nastoupil jsem. A po pravdě jsem lehce zklamán. Všechny atributy jsou TonyScottovské: barevné filtry, kamera, hudba, Denzel. Jenže už mi to asi nestačí. Jedeme pořád po té samé dráze. Navíc se zde opravdu mělo řešit více věcí logičtěji. A spád filmu prostě není takový, aby právě tu častou nelogičnost zakryl. Z prvních 60-ti minut se mi toho moc pamatovat nechce, ve finále se nakonec tempo i tep zvedají, ale porovnám-li to se dvěma nejznámějšími vlakovými filmy - Přejezd Cassandra a Splašený vlak, tak tohle jednoduše nestačí. Atmosférou, tíživostí, ničím. Za 87 minut jsme hotoví a při vyhlídce na Tonyho další filmy (hlavně Top Gun 2), mám lehce přidušený výraz. 100 miliónů dolarů(rozpočet)/130 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $81,562,942║Tržby Celosvetovo $169,511,609▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,891,416║ Tržby za predaj DVD v USA $32,164,841║ Na Tonyho Scotta až moc rutinérska podívaná bez prekvapivejších momentov, samozrejme že tu nie je priestor pre nudu ale škoda je že už nepriloží nič na viac, herci fajn ale pre plochosť priamočiareho deja nemajú čo ponúknuť na vyše. priemer /60%/ ()
Překrásná Železničářská pohádka plná chlapského tahání za masivní, železné páky a drsného zasouvání závlaček! Mašinka Tomáš, mistrně řízená hrdinným Denzlem, chvátá na pomoc lidem, které ohrožuje strašlivý vlak Fenolák. Roztomilé je, že je to naprosto Klišéfree! Hlavní hrdinové si totiž v rámci brzdění zlého vlaku nejen urovnají své rodinné vztahy, ale navíc získají respekt a úctu svých dětí, a to nikoliv svým hrdinským činem, ale tím, že jsou to jen obyčejní, skvělí chlapi a Američané! Pominu li však výše uvedené, tak pokud se Skotovic Toník oprostí od svého psychopatického střihu, pořád dokáže natočit strhující a napínavou podívanou, u níž si nejeden majitel Tétéčka či Hánulky bude podvědomě sahat vlhkou rukou na přirození! ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- O skutečnou lokomotivu č. 8888 projevilo po nehodě zájem několik železničních muzeí. Společnost CSX je však odmítla a lokomotiva byla později modernizována na verzi SD40-3 a opatřena novým číslem 4389. (Foxhound#1)
- Filmová lokomotiva č. 777, i její reálný předobraz č. 8888, je typ EMD SD40-2, vyráběný v letech 1972–1989. Celkem bylo vyrobeno 4 175 těchto lokomotiv. (Foxhound#1)
- Jedná se již o pátou spolupráci Denzela Washingtona (Frank) a Tonyho Scotta, kteří předtím společně spolupracovali na filmech Krvavý příliv (1995), Muž v ohni (2004), Déjà Vu (2006) a Únos vlaku 1 2 3 (2009). (Flussmaister)
Reklama